Ekologická progresívnosť postupuje aj do Bratislavy. Zmysel, alebo nezmysel elektromobilov?

V Bratislave máme na dvoch najdôležitejších postoch progresívca a sasoľanku – na Magistráte a v Starom meste. A čo konkrétne urobili zatiaľ pre ľudí? Musel by som asi veľmi hľadať okrem pár zaasfaltovaných výmoľov. Ale aj tak to je zmena!!! Dnes som videl zametacie vozidlo v Starom meste, ale keď sa prejdete po chodníkoch, tak zistíte, aké sú „čisté“. Priamo z asfaltu vyrastajú buriny. Neveríte? Pridávam fotografie zo Zrínskeho ulice a okolia, kde sa často potulujú turisti, ktorí len „žasnú“ nad tým, akí sme „dobrí ekológovia“ a dokážeme využiť každú piadičku našej pôdy a aj v asfalte, aby sme mali zeleň. Dokonca priamo pred vchodom do Rumunského veľvyslanectva je to ako na lúke. Hanba pani starostka Aufrichtová, že sa takto staráte o čistotu a reprezentáciu mesta len naoko. Myslíte si, že rastom burín a na druhej strane progresívnym zákazom vjazdu starých automobilov do centra a teda pre obyvateľov nezmyselným dotovaním úradu Starého mesta, vyriešite problémy Bratislavčanov? Možno by bolo najlepšie, ak by ste si s notesom peši prešli váš rajón Starého mesta a poznamenali si všetky neočistené chodníky, výmole na cestách, trčiace tyče po odrezaných značkách a ďalšie „prekvapenia pre peších“  na chodníkoch, vyštrbené schody, nenatreté zábradlia, chýbajúce vyhradené parkovanie pre domácich, ktorí nemajú, kde parkovať, kvôli prišelcom a naoko zaasfaltované, ale neskutočne hrboľaté vozovky (napr. frekventovaná Zochova ulica a ďalšie).

Progresívnym donucovaním kupovania si elektrických automobilov ako opičenie sa po vyspelých mestách, ekológiu nezlepšíme? Ak Vám to nikto ešte nevysvetlil pani starostka, tak sa o to pokúsim ja, ako motoristický novinár. Elektromobily sú len proklamovaná módna honba podrúškom ekológie za niečim novým a samozrejme za ziskom. Osobne si myslím, že nemajú budúcnosť. Ten, kto si ho raz kúpi, už ho nebude chcieť a Európska únia sa so stanovenou percentuálnou ponukou a predajmi môže aj roztrhať. A to preto, lebo ako kapacita batérie klesá v mobile a po pol roku ma len 3/4-novú kapacitu, tak rovnako to bude aj s batériami v autách. Ale nabíjať ich budeme rovnako, a časom aj dlhšie. Pokiaľ nevyrobia niečo prevratné, tak z deklarovaných 400 km dojazdu bude po roku 350, po dvoch rokoch 300 km a kapacity batérii sa budú časom zmenšovať. Ale o tom sa dočítate málokde. Staršie elektromobily nikto nebude kupovať, pretože nová batéria bude stáť 70% ceny z nového auta a v tom je geniálny fígeľ obchodu a následného zisku automobilových koncernov. Elektromobily prinesú väčšie ekologické škody, ako súčasné autá. Výroba elektrickej energie stále nie je len z obnoviteľných zdrojov a teda z prírody, ale aj z uhlia (najviac na to doplatia Nemci, ktorí skoro 50 % energie stále vyrábajú v uhoľných elektrárňach).

Hmotnosť elektromobilov vďaka ťažkým batériám je asi o 300 kg vyššia a aj zrýchlenie má lepšie, ako klasické automobily. Kombináciou hmotnosti a vyššieho výkonu sa viac ničia nielen pneumatiky, ktoré sa viac drvia a znečisťujú vzduch malými gumovými časticami, ale aj podstatne rýchlejšie ničia asfalt. No a ekológia dostane na frak jednak výrobou a aj likvidáciou pneumatík a najmä batérií. Tak, to je asi ten čistejší vzduch, ktorý za poplatok chcete vyberať od chudobnejších Slovákov ako radnice niektorých nemeckých, francúzskych, holandských a ďalších miest v Európe od bohatších obyvateľov. A ešte jeden fakt, ktorý nás čaká s módnymi elektromobilmi. Sú to tiché autá, ktoré chodci nepočujú a nebudem sa čudovať, ak budú stúpať čísla zrazených chodcov, ktorí nestihnú reagovať na ticho a tým bude jedno, aký vzduch dýchali..

Ešteže nám ako najzelenejšiemu mestu v Európe chce primátor Vallo vysadiť 10 000 progresívnych stromov. Len neviem, ako čiastočky z pneumatík a asfaltu pohltia zelené listy. Skôr skončia v našich pľúcach. Som zvedavý, kde všade nájde primátor Vallo miesto na ich výsadbu. Asi zruší parkovacie miesta, ako to už deklaroval na námestí SNP a hotovo! Aké je to len progresívum aj s nedokonalou parkovacou politikou, podľa ktorej v Bratislave nastane konečne peklo (definujem podľa Čižnára) pre vodičov, vrátane chudobných dôchodcov, ktorí nezasponzorujú Magistrát sumou 39-timi Euro ročne! Naozaj skvelá a ešte aj progresívna myšlienka, akú som nezažil ako vodič nikde na svete! Možno po roku, dvoch si obaja spomínaní uvedomia chybu, ako to vytrúbil o drogových pokleskoch náš „hrdina“ Truban. Čo na tom, že Bratislavčania začínajú na progresivitu doplácať a nielen finančne. Nebudem sa čudovať, ak na tento systém naskočia podľa vzoru Bratislavy aj ostatné slovenské mestá a budú sa ich primátori a starostovia tváriť, čo progresívne prevratné urobili pre životné prostredie v mestách. Namiesto investíciam do dobre premyslenej hromadnej dopravy a zjednosmerňovanie hlavných ťahov do okruhov sa budeme hrať na progresívne zmenených módnych Slovákov!

Počas víkendu som pri ceste do Maďarska videl novostavby v Petržalke, kde bude žiť ďalších 80 000 obyvateľov. A tí budú aj v Bratislave pracovať. Máme zatiaľ päť mostov. Pre autá iba štyri (lebo jeden ten najstarší sme ekologizovali iba pre peších, cyklistov a električky, pričom by sa dal využiť jednosmerne v ranných a podvečerných špičkách), ktoré už dnes nestačia! A nepočul som ešte o tom, kde by mali stáť ďalšie. Stavia sa iba v rámci diaľničného okruhu . Ako však zvládnu len štyri mosty prepravu o 80 tisíc viac obyvateľov v ranných a podvečerných špičkách iba v ôsmich jazdných pruhoch? To bude každodenná nervová zábavička pre vodičov v hlavnom meste Slovenska! A to som nespomenul, ak sa stane na jednom z nich dopravná nehoda.

Pavel Jacz

Je to fakt: Najväčšie zlo po Nežnej v slovenskej politike je aj daňový podvodník a kriminálnik.

01.11.2024

Kde sa vzal, tu sa z Popradu i z čerpačky v USA a potom z podvodného sveta pôžičiek vzal úlisák a z ničoho nič si sadol do najvyššieho politického kresla. Veľká väčšina z tých, čo mu zakrúžkovali meno na volebnom lístku si neskôr trieskala hlavu o stenu, lebo sa nemohla na seba v zrkadle pozerať. No i napriek tejto nepríjemnej skúsenosti si progresívne zmýšľajúci [...]

Progresívnu chamraď v Starom meste Bratislavy nainfikoval Hellebrandt.

26.10.2024

Hellebrandt – tento bývalý doplnok zbornej PS, ktorý pre podozrenie z trestného činu musel opustiť svoju stranu, sa ešte ako sociálny a ekonomický “expert” PS vyjadril, že treba na financovanie sociálnych služieb využiť peniaze určené na dôchodky, lebo tie sú vraj na Slovensku v rámci EÚ nadpriemerné. No „sjúperiálny mizogýnový“ výrok tohto štyri a pol [...]

Prečo nám mainstream klame? Ako sa to dá zmeniť? A dá sa to?

17.10.2024

Každá redakcia funguje na rovnakých princípoch. Má svoje centrum redaktorov, ktorí vyrážajú do terénu a prinášajú svoje pohľady, vo vzdialenejších mestách a v zahraničí majú svojich korešpondentov a ako hlavný zdroj informácií majú redakcie tlačové agentúry a televízne aj obrazové správy z Eurovízie a ďalších televíznych agentúr s popiskami. A práve v [...]

Andrej Kiska

Polnocou sa končí osobná a dopravná ochrana exprezidenta Kisku

21.11.2024 14:11

Informoval o tom rezort vnútra s odvolaním sa na právoplatné rozhodnutie súdu.

Medzinárodný trestný súd / CPI / ICC /

Medzinárodný trestný súd v Haagu vydal zatykače na Netanjahua, Galanta i veliteľa Hamasu

21.11.2024 13:26, aktualizované: 13:37

Súd zatýkacie rozkazy vydal pre podozrenia z vojnových zločinov.

Sýria Izrael Damask

Pri izraelskom údere na sýrsku Palmýru zahynulo vyše 70 proiránskych bojovníkov

21.11.2024 13:01

Uviedlo to Sýrske pozorovateľské centrum pre ľudské práva.

eskort, polícia, Marian Výborný

Taliansko vydalo na Slovensko muža odsúdeného za vraždu expriateľky

21.11.2024 12:37

Marian Výborný z Revúcej ihneď putoval za mreže.