Policajno-súdny kolotoč so smrťou.

Dnes som sa v článku v Pravde „Vyššie pokuty nezabrali, obetí na cestách neubudlo“ dočítal, že každú piatu smrteľnú dopravnú nehodu spôsobil vodič s maximálne dvoma rokmi praxe. Z vyjadrenia dopravného analytika Bazovského sme si prečítali, že autoškoly z hľadiska financií nedostatočne pripravujú adeptov na vodičské preukazy. V tom má pravdu. Napríklad adepti, ktorí bývajú ďalej od diaľnice sa z hľadiska vzdialenosti pri výučbe na diaľnicu ani nedostanú. Ak pán Bazovský povie A, bolo by dobré, ak by povedal aj B. Ako bývalý policajt len ocenil prácu pri represiách a zvýšených pokutách – teda reakcie polície na zvýšený počet mŕtvych na cestách. No zabudol na to najpodstatnejšie. Vodičské preukazy vydávajú Dopravné inšpektoráty – teda samotní policajti. Ako je možné, že policajti pustia do premávky vodičov, ktorí vedia iba krútiť volantom a tlačiť na pedále.

Túto otázku som položil pred časom jednému predchádzajúcich riaditeľov dopravy PPZ. Odpovedal mi, že to by neprešlo 90 % adeptov o vodičské preukazy. A tak som mu odpovedal. Nech neprejdú. Vrátia sa do autoškoly a keďže budú musieť doplácať, vytvorí sa rebríček dobrých a zlých autoškôl a tie, ktoré poriadne nenaučia, skrachujú a trh ich samých vyradí. Veď, kto by platil učiteľovi, ktorý ich nenaučí a neprejdú skúškami. Analógia je okolo STK. Ak vám servis riadne nepripraví auto na kontrolu, prídete reklamovať a druhý raz už pôjdete do iného servisu.

Aby som to uzavrel. Policajti si sami pustia do prevádzky neschopných vodičov, aby ich potom mohli pokutovať a zvyšovať sankcie na úkor všetkých vodičov a pritom môžu sami nekompromisnosťou pri skúškach, ktorú používajú iba pri pokutách, zamedziť mnohým tragédiám.

Šoférovanie je individuálna činnosť, preto by mali aj samotní skúšajúci komisári – teda policajti  – každého adepta poriadne individuálne preskúšať a rovnako to zdokumentovať na video. Boli by teda pod tlakom. Elektronickú kontrolu sme síce zaviedli v autoškolách, ale výsledky sú skôr rovnaké ako lepšie. Pomohla by aj evidencia učiteľov priradená priamo ku každému vodičovi. Ak by mal jeden učiteľ so svojimi žiakmi tri vážne dopravné nehody v priebehu dvoch rokov, musel by skúšky skladať opäť a pri opakovaní by prišiel o licenciu.

Svoju úlohu pri alkohole zohrávajú súdy. Aj nedávny prípad, keď vodič so skoro šiestimi promile alkoholu v krvi odišiel na ľahko so zreteľom na bezúhonný život. S pokutou a zákazom činnosti na skoro 3,5 roka a iba so štyrmi mesiacmi podmienečne!!! Tri roky nepodmienečne by bolo málo! Toto je výsmech spravodlivosti!!! Som zvedavý, čo by povedal samotný sudca, ak by náhodou opitý vodič, dovtedy bezúhonný len s jedným promile zrazil niekoho z jeho rodiny a len zranil. V tomto prípade by ho v duchu určite obesil.

A takéto dnes bežné rozsudky majú ovplyvniť ďalších, ktorí radi pozerajú na dno pohárika a sadajú si za volant? Ten si povie:“ Veď som bezúhonný. A podmienka mi neublíži. Nabudúce si už dám pozor.“ Ale to už môže byť neskoro a veľmi. A takto sa to deje stále. Za alkohol za volantom len podmienky a podmienky. Páni sudcovia. A čo takto dávať nepodmienečné tresty a vo výške viac ako rok už pri prvom alkoholickom šoférovaní s viac ako jedným promile??? Pokiaľ bude stále fungovať benevolencia pri skúškach a zhovievavosť pri alkohole na súdoch, naďalej bude veľa tragédii na cestách a zármutkov v slovenských rodinách. Je to teda lotéria policajno-súdneho kolotoča s tým najcennejším so životom!

Pavel Jacz

Bratislavskí vodiči a aj motorizovaní návštevníci, zbystrite pozornosť a nespoliehajte sa na pamäť a znížte na Pražskej ceste rýchlosť!

11.02.2025

Nasledujúca informácia sa určite bude hodiť aj tým, ktorí denne prichádzajú do hlavného mesta zo západného smeru od diaľnice zo Záhoria. Nepátral som kto, či Dopravný inšpektorát, alebo progresívne mestské orgány či niekto iný si vymyslel pascu na vodičov a staronovým opatrením sme sa vrátili asi o 10-15 rokov naspäť. Vtedy po hromžení vodičov a nezmyselnej [...]

Ťah matom je teraz na Ficovi so Šutajom Eštókom, aby Migaľ a Šalitroš opustili parlamentný priestor.

25.01.2025

Strana Hlas urobila rázne opatrenie a na svojom sneme vylúčila dvoch zo štyroch rebelujúcich poslancov smädných po mocenských funkciách, ktorý odmietli účasť na sneme a môže posilniť svoju koaličnú väčšinu. SMER-ofóbny a Ficofóbny exredaktor spravodajstva TV JOJ Migaľ dodupkal. Vo voľbách získal chudobných 3245 hlasov a je náhradníkom za ministerku Sakovú. [...]

Ako Gröhling vyznáva heslo: So Sovietskym zväzom na večné časy a nikdy inak!

20.01.2025

Šéf strany SaS veľmi dobre a najmä angažovane absolvoval učňovku, kde sa vyučil za výborného politického obuvníka, ktorý vtedy začal spolupracovať na topánkach a teniskách s červenými podrážkami. Stal sa asi najangažovanejším obuvníkom bývalého Československa. Určite nemal páru vo svojej politickej práci angažovaného obuvníka po dnešnom už operátora zvršku [...]

Russia Ukraine War

Ukrajinci chcú kúpiť ruské jadrové reaktory. Zelenskyj má problém: Bulhari zrazu tvrdia, že ich nepredajú. Radi by na nich zarobili viac peňazí?

16.04.2025 08:00

Keby sa Ukrajincom podarilo rozšíriť kapacitu výroby Chmelnyckej atómovej elektrárne, stala by sa najvýkonnejšou v celej Európe.

srbsko

1 300 kilometrov. Srbskí študenti protestujúci proti vláde dorazili na bicykloch do Štrasburgu

16.04.2025 07:51

Denne prešli 100 až 150 kilometrov cez Maďarsko, Slovensko, Rakúsko, Nemecko a Francúzsko.

Biden Chicago

Biden v prvom väčšom prejave po odchode z Bieleho domu kritizoval Trumpa

16.04.2025 07:16

Za menej ako 100 dní táto administratíva napáchala toľko škôd a toľko deštrukcie - až to vyráža dych, povedal Biden.

Švajčiarsko WHO Tedros koronavírus pandémia koniec výzva

Členovia WHO sa po rokoch dohodli novej „pandemickej zmluve“

16.04.2025 06:51

Návrh potvrdzuje suverenitu krajín pri riešení otázok verejného zdravia.