Založ si blog

V akom slovenskom špekulostane a zlodejistane to len žijeme? !! ! Biolevox Neuro, TopShop, Rovus, Studio Moderna, Bosch, Black&Decker, a ďalšie značky sú toho dôkazom.

Dennodenne sa presviedčame, ako mnoho ľudí chce ošklbať štát, ošklbať ľudí , ošklbať všetko, čo zhliadnu a čo je možné ošklbať. Je však pravda, že človek má v génoch zakódované kradnutie a ak je možnosť, prečo by tak neurobil a „neprevzal či nepožičal“ si niečo cudzie. V týchto dňoch sa rozšírila správa, ako si z pandemickej pomoci urobilo množstvo podnikateľov zárobkový podnik. Veď si povedali, vyskúšame a všade je taký bordel, že na to nemusia prísť a ak prídu, vrátime. Zatiaľ nám to môže zarábať na úrokoch. A tak sa aj stalo. Nadácia Zastavme korupciu odhalila niekoľkých podvodníckych podnikateľov, ktorí si vyžiadali od štátu desaťtisícové dotácie na malé firmyčky a mini pozemky. Keď ich na to upozornili, tak to okamžite vrátili.

To znamená niekoľko faktorov:

1. Vyskúšali sme ostražitosť štátnych inštitúcii.

2. Ošmekli sme štát, ale nevyšlo to.

3. Zarobili sme na úrokoch.

4. Ak sa nám nič nestane, vyskúšame okradnúť štát aj nabudúce. (Kto vie, koľko krát štát predtým ošmekli na daniach, keď sú schopní takto zneužívať štát.. To sú jasné tipy na kontrolu).

5. Koľko je takýchto podnikateľov, ktorým je zlodejina „vzhúru dána“!!!

Takýchto podnikateľov nájdeme na každom kroku, pretože tresty za podvody sú iba pre nevyvolených. Viď udavač Makó, o ktorého podvodoch  už vyšla aj kniha. .

Teraz spomeniem verejné klamanie ľudí. Tentoraz ide o farmaceutickú  firmu, skôr by som povedal distribučnú firmu pharco.s.r.o, ktorá už vyše štyri mesiace sponzoruje televízne športové spravodajstva so svojimi „výživovými“ výrobkami. Teda v najlukratívnejší časoch s predstavou, že najviac divákov, ktorí uveria ich zavádzajúcim reklamám bude najviac. Predsa len fenomén šport sleduje viac jednoduchších ľudí, ako politické správy.

Skoro každý, kto prejde chemoterapiou dostáva neuropatiu na chodidlách. Je to odumieranie končekov nervov a znecitlivuje to podkožie na chodidlách. Neprekáža to pri chôdzi, ale keď si vyložíte nohy, alebo si ľahnete, máte pocit, ako keby ste mali pod kožou chodidla 1 mm papiera. Niekto má aj horšie stavy. Lekári si s tým zatiaľ nevedia rady. A tak sa každý, kto túto mini nepríjemnú záležitosť má, pozerá s nádejou na každú jednu novinku, ktorá by mu mohla pomôcť. Zhodou okolnosti aj dvaja moji známi si v televízii reklamovaný Biolevox Neuro – výživový doplnok na obnovu nervov a neuropatiu tiež kúpili. Jedno balenie koštuje na mesiac 28 Euro. Keď som ho otvoril prečítal som si v pribalenom návode na užívanie nežiadúce účinky a začal som brať tablety podľa inštrukcii. Ani po týždni som necítil žiadne vylepšenie, tak som si prečítal celý návod. Je tam čosi o obnove nervov, ale o neuropatii, ani na obale nebolo ani chýru ani slychu. To znamená, že nielen ja, ale všetci, čo si kúpili tento výrobok naleteli na klamstvo reklamy. Musím povedať, že výživový doplnok mi neublížil, ale nezlepšil stav ani o tisícinu milimetra. A to isté platí aj o mojich dvoch známych a myslím si, že všetci, ktorí si tento falošný výživový doplnok kúpili, vyhodili necelých 30 Euro von oknom

Firma pharco s.r.o. (podľa ORSR sú majiteľmi manželia veterinárny lekár a inžinierka) reklamuje na tých istých časoch, s tým istým hlasom viac výživových doplnkov. A to:

Remyelin – na výživu nervov chrbta a rúk

DoloReum – na kĺby a reumu

Pro Th – na imunitu sliznice dýchacích ciest a pľúc

Crack Dol – bolesti svalov a kĺbov

NoDol –  kĺbová výživa, keď odchádzajú kĺby pomôže NoDol

ChondroBiol – na kĺbovú výživu, na chrupavky kolien

Fito Intimo – na intímne problémy žien (najskôr ten istý mužský hlas vymenili za ženský)

Mococure – rozpustný prášok pri zahlienených prieduškách

Noglic na normálnu hladinu glukózy a obmedzenie chuti na sladké

Fittoferrum forte  – Lipozomálne -železo s kyselinou listovou proti únave a so železom

Všetky tieto tablety neliečia, ale len podporujú – vraj! Napríklad už len únavu si nedokážeme zmerať! Ale určite nejaký koumák „vymyslí“ únavomer! A rovnako nám pomôže podpora imunity sliznice dýchacích ciest najmä proti Covidu! A aj stratíme chuť na sladké a čokoládu! To je naozaj nie na zamyslenie – to je na smiech!)

Toto sú zatiaľ všetky mnou zaregistrované výživové doplnky zo sponzoringu, na ktorých firma pharco s. r.o. musí neuveriteľne zarábať. Po úvodnom hurá a mlátení do hláv iba s Biolevoxom Neuro zistili, že im po úvode sklamaní zákazníci Biolevox nekupujú, tak začali meniť výživové prípravky a tak ich presne podľa reklamnej teórie s rovnakým slovosledom menia každý deň. A pre tých, ktorí predtým reklamu na Biolevox Neuro nevideli, tak si ho raz kúpia. Zaujímavé, že aj niektoré ďalšie výživové doplnky sa veľkosťou obalu zhodujú s Biolevoxom Neuro. A tak mi napadá, že by to mohlo byť rovnaké zloženie neškodných bylín s iným obalom.

Ale to nie je len firma pharco s.r.o. so svojimi výživovými doplnkami. V televíznych reklamách je plno propagácií na doplnky, ktoré z vás urobia najdokonalejšieho, najodolnejšieho a najzdravšieho nadčloveka na svete. Pokiaľ porovnám ceny toho istého výrobku v USA a u nás, tak sú minimálne 3 krát drahšie. Pokiaľ za mlákou stojí niečo 10 tabletkové 10-12 dolárov, tak u nás 6 tabletkové balenie má tri krát vyššiu cenu okolo 30 Euro. Pýtam sa však, ako je možné, že sa takéto aj sajrajty objavujú na trhu, nie to ešte v televíznych reklamách. Čo robia schvaľovacie orgány? Nechajú sa farmafirmami uplácať, aby mohli takto neuveriteľne bohatnúť.

Spomeniem aj ďalší príklad Saw Palmetto 450 mg 250 kapsúl na prostatu, alebo balenie 250 tabliet 500 mg Magnezia stoja rovnako 10-12 dolárov, v prepočte cca okolo 9 Euro. Koľko zaplatíte u nás za balenie Magnezia  250 mg? (150 tabliet – 14.39 Euro), alebo Prostamolu Uno 320 mg (90 kapsúl- 24,10 Euro)? Sú aj lacnejšie, ale na americké ceny v drahom New Yorku sa nechytajú. Treba si aj prerátať miligramový obsah a počet tabletiek. A budete veľmi, ale veľmi prekvapení.

Preskočím na inú tému. Kotúčové toaletné papiere. Dlho sme boli zvyknutí na 200 listov v kotúči. Zväčša mi jeden kotúč, pokiaľ som nemal návštevy, vydržal asi dva a pol týždňa. Tentoraz 5-7 dní. Preto som začal rátať listy. A čo nevymysleli papierenskí koumáci z Harmanca. Kartónový stred mal kedysi priemer 3 cm, na to sú vyrábané aj držiaky na rolky toaletného papieru. Dnes má stred 5 cm a celkový priemer toaletného papieru Harmony Garden White v balení XXL s 24 kotúčmi trojvrstvového toaletného papiera  (Jednu super tenkú vrstvu som oddelil a druhá sa javí ako o čosi hrubšia, ako dve, ale nepodarilo sa mi ju oddeliť!) je priemer kotúča s lákavou cenou je asi o jeden a pol cm menší . A výsledok? Prerátal som 11 kotúčov z jedného balenia od 92 do 104 listov. Teda cca v priemere 96-99 listov. My zákazníci chceme ušetriť na propagovaných výrobkoch a tak naletíme, mysliac si, že nejaké tie centy navyše si nájdeme v peňaženkách. No – figu borovú. Neušetríme. Prerobíme!!!

A tak to je v každej oblasti, kam sa pozrieme. Spomeniem aspoň jeden výrobok, ktorý ani zmenou režimu nezmenil svoju cenu. Automatická práčka. K tridsiatke mi rodičia kúpili automatickú práčku so sušičkou Phillco – stála 12 500 Kčs. Nikdy som nedal do nej, žiadny zmäkčovač na kameň. Vydržala mi 25 rokov a som presvedčený, že ak by nestála nepoužívaná 2 roky na chalupe, tak by vydržala ešte dlhšie. Počas celého fungovania mala iba dve rovnaké poruchy. Spínač na dverách za cca 50 Kčs. A po 20 rokoch som vymenil vyťahané pružiny za 60 Euro, aby práčka pri žmýkaní netancovala. Dnes stoja práčky okolo 300-350 Euro. Poznáte takúto kvalitu? V tejto súvislosti spomeniem aj umývačku riadu Bosch, čo je v princípe rovnaký výrobok. Vybral som si ju preto, lebo ma ubezpečil predavač, že mala minimálny počet reklamácii. Pochopil som to až neskôr, prečo. Po 9-tich mesiacoch som sa vrátil domov a pustil som umývať riad a odišiel nakúpiť. Prekvapenie ma čakalo, keď som sa po dvoch hodinách vrátil. I napriek tomu, že umývačka mala istenie proti pretekaniu vody, vkročil som do bytu, kde na parketách bolo 2 cm vody. A pripomínam, že myčka mala 2 roky a tri mesiace!!! Teda 90 dní po záruke!!! Zaplnil som ju každý druhý týždeň v priebehu 14-tich a 9 mesiacov stála, čiže som ju použil možno 40 krát. Škoda na napučených parketách v celom byte, ktorú zaplatila poisťovňa, bola skoro 10 000 €.

Žiaľ, systém, ktorý nám tu vládne, podnikatelia presmerovali len na zisk a za akúkoľvek cenu. A je len na nás, či sa ku konkrétnej značke vrátime, alebo u Vás dostane doživotie.

U mňa to dostala značka Black&Decker. Moja prvá vŕtačka v trojuhoľníkovej krabici, ktorú som dostal ešte ako adolescent, stála 1500 Kčs, nástavec na pílku okolo 350 korún. Vyrobil som si s ňou niekoľko malých nábytkov a vydržala mi asi 30 rokov a tak som bol verný tejto značke až do momentu, pokým som si asi pred 6-timi rokmi nekúpil ručnú brúsku na kotúče. Obrusoval som s ňou lep z vysušených parkiet, na kope ich bolo asi 250 ks. Počas jedného dňa som ich obrúsil na chalupe asi 10 -11 parkiet, aby som neprehrial motor. Nikde som sa neponáhľal. Po asi 70-tich vybrúsených parketách mi prestala brúska fungovať. Reklamoval som ju v hodonínskom OBI, kde som ju kúpil. Odpoveď reklamačného oddelenia: „Nepoužíval som ju v súlade s návodom.“ Rozmýšľam, či som si v návode neprečítal, že brúska je iba na pozeranie sa vo vitríne. Brúska stála cca 50 Euro. Myslel som si, že ju buď opravia, alebo mi dajú novú. Ale ani odvolanie nič nevyriešilo. A tak som si kúpil nejakú čínsku za cca 25 Euro a tá mi funguje doteraz. Preto značka Black&Decker (dostala u mňa doživotie) odvtedy ju obchádzam a kupujem iné značky.

A spomeniem ešte jeden príklad, ako nás zdierajú zase firmy tv shopingu. Objednal som si plašiče proti myšiam, mravcom a iným votrelcom. Tri kusy za 19,90 Euro. V televízii ich reklamuje firma Rovus. Ak zatelefonujete, alebo si výrobok vyhľadáte na internete, preskočí Vám to na firmu Studio Moderna a to všetko zastrešuje Top Shop. Teda celkovo tri firmy. Keď som sa pýtal na cenu poštovného, operátor mi povedal, že dobierka a dovoz stojí 7,30 €. Pýtal som sa prečo tak veľa, tak začal vysvetľovať do nekonečna dôvody až ma to prestalo baviť a zložil som mu. A tak som skúsil internet. Tam bola cena 5,30 €. Aj to sa mi zdalo veľa, lebo všade stojí kuriér cca 3,50 – 4 € , ale keď som klikol na dobierku, tak k cene naskočil manipulačný poplatok 1,99 €, tak som skúsil označiť platiť kartou vopred a rovnako naskočil manipulačný poplatok. Ten však nezarátali do platenia prostredníctvom PayPal. Zaujímavá diskriminácia!!! V pondelok mi prišla krabica s rozmermi cca 40x17x8 cm a vnútri malá krabička 10x13x7 cm s hmotnosťou asi 40 dkg. O deň nato mi ten istý dopravca doniesol dve 10 kg vrecia obalené mäkkým kartónom a fóliou s granulami od Alzy (podľa dopravcu to vážilo 19 kg! (že by Propesko balilo o pol kilogramu menej?). Dopravila ich tá istá spoločnosť a ten istý vodič. Jedno 10 kg vrece stálo 9,49 spolu 18,98 € teda cena o 1,01 € menšia – skoro rovnaká, ale hmotnosť možno 60 krát vyššia a doprava 4,20 v prípade TopShopu 7,57 €. Rozdiel 3,37 € len preto, lebo sa musia nabaliť ešte dve firmy Studio Moderna a TopShop!!! Preto som si už nekúpil ručný naparovací prístroj Rovus (vraj s Nano parou a super horúcou parou!!! Tí, čo ovládajú fyziku sa musia len smiať nad hádzaním vymyslených termínov!) Para z vody je vždy para a z trysky vychádza pod tlakom a vždy v 100 stupňovej teplote, kedy sa mení voda na paru! Ale možno Rovus vymyslel paru s teplotou 300  a viac stupňov Celzia!?!?
V TopShope za zľavnenú cenu vyše 45 € , ale taký istý výrobok s lacnou cenou v inej známej českej firme za 29,90 €. Mimochodom je dnes módou nalákať zákazníkov na zľavy. Vo výpredajoch je niekedy tretinová cena, alebo 50 percentná zľava rovnaká ako cena mimo výpredaja. Typický trik predajcov!!!

A pokračovať by som mohol dookola a ďalej a ďalej. Vládne nám systém zisku, systém klamania, systém podvodu, systém pochybného predaja orientovaný iba na bezprácny ziska navyše. Presvedčili sa o ňom už všetci, málo kedy sa to dozvieme. Ľudia si síce zamrmlú, ale nezaoberajú problémami, ktoré im prekazia zámery. Idú do obchodu, alebo objednajú v e-shopoch a kúpia si nový výrobok.

A takto to tu kvitne už od 89 roku. Vládne nám tu podvodnícky systém, ktorý má z roka na rok väčšie a prešpekulovanejšie chápadlá. To nie je len záležitosťou SMERU, ako to dnešní ólajnovládcovia stále omieľajú, to je chyba v samotnom systéme orientovaného len na zvyšovanie ziskovosti, rastu HDP a daní. A štátu od 89-teho je jedno, akým špekulatívnym spôsobom sa firmy dopracujú k ziskom, veď dane treba platiť. A čím viac ich firmy zaplatia, ak ich vôbec odvedú, tým ľahšie sa s nimi bude šafáriť.

Spomenul som iba malý zlomok firiem, s ktorými som mal nemilé skúsenosti. No, bolo ich naozaj neúrekom. Mnoho krát musia ľudia tvrdo bojovať za svoje zákaznícke práva. A ako som spomínal, naše kontrolné orgány sú skoro nečinné a mnoho krát úplatné. A tak podnikatelia majú nerušené pole pôsobnosti a svoje špekulácie so zmyslom jen oje…ť, možno iba odr…ť a slušne napísané vybabrať so zákazníkom. Len, aby sa Evry sypali!!!

Dokonca aj terajšia vláda chce naskočiť na ďalší šmejdový kšeft s očkovaním, ak navediete niekoho najmä staršieho 60, aby si dva krát nechal pichnúť experiment do tela. Obchodovať so zdravím, to je hotová zvrhlosť!

„A tak si tu teda spokojne žijeme!“ bez problémov, ktoré Slováci premenovali na výzvy na čele s prezidentkou! Ešteže po sieťach lieta množstvo vtipov, ktoré nám dvíhajú náladu!

Pavel Jacz

INZERÁT: Zháňam pre Lojzka Hlinu 10 oviec a 10 krásnych žien. Zn. Využitie času.

20.04.2024

Keď sa človek nudí, tak zväčša niečo nové vymyslí. Géniovia objavia nový vedecký jav či súvislosť a hlupáci sprosté chujády. Predpokladá to však aj používanie nejakej narkománie, ktorú študentom odporúčal podpredseda Progresívneho Slovenska Truban. Vtedy nám mozog podľa Trubana pracuje nad mieru normálneho rozmýšľania a dokáže výnimočné veci. A tak sa [...]

Pani ministerka Šimkovičová oddeľte prosím Slovenský rozhlas od Slovenskej televízie.

05.04.2024

Začnem z celkom inej strany. Mnohí z vás určite videli film Vtedy na západe. Niektorí aj viac krát. Čo sa týka spracovania audiovizuálnej tvorby ho považujem za jedno z najlepších filmových diel. Je to vysoká škola audiovizuálneho spracovania. Správne obrazovo-zvukové dielo informuje 70-timi percentami obrazom a 30 percent zostáva na reč, ruchy a hudbu. A film Vtedy na [...]

Ako ma televízie TA3, JOJ24 a RTVS24 hlboko sklamali.

28.03.2024

Prvá slovenská spravodajská televízia TA3 začala vysielať 11.septembra 2001 a celý deň sa venovala najväčšiemu teroristickému útoku v USA, ktorý v predstihu pred plánovaným začiatkom odštartoval vysielanie TA3. Potom prišli ďalšie tragédie a teroristické útoky a TA3 tak, ako aj všetky ostatné spravodajské televízie vo svete, po celý deň vysielala aktuálne správy z [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.