Od roku 1993 som zákazníkom vtedy ešte Eurotelu až po dnešný Slovak Telecom. A nie preto , že majú aj túto bombastickú reklamu , ale pre kvalitu služieb. Ak som mal počas 25 rokov nejaké oprávnené pripomienky a reklamácie, tak ich doteraz vyriešili k mojej spokojnosti. Keď som s nimi podpisoval zmluvy, vždy som ich dodržal, rovnako aj môj partner Eurotel až po Slovak Telekom. Vždy to boli termínované zmluvy, kde každá strana vždy dodržala to, čo podpísala.
Rok 2018, ale zaznamenal bezprecedentnú zmenu v duchu reklamného hesla :“V najlepšej sieti nič nie je nemožné!“! Termínovaná zmluva je pre môjho partnera Slovak Telekom zdrap papiera. Už nie som pre Slovak Telekom partner, ale h…….., ktorému môže diktovať. So Slovak Telekomom mám okrem telefónnej linky podpísané aj ďalšie dve termínovanej .zmluvy na poskytovanie internetu. V oboch mám pri porušení termínu a podmienok zmluvy stanovenú pokutu 180 Euro. Slovak Telekom však nemá žiadny pokutový záväzok voči mne pri porušení zmluvy. A to sa prekvapujúco snaží z pozície moci využiť. A dal mi na výber. Poslal mi email, v ktorom mi od augusta 2018 oznamuje zvýšenie ceny za dvojo zmlúv na poskytovanie internetu, pripomínam počas plynutia termínových zmlúv, o 90 centov, čiže spolu pre mňa o 1,80 €. Toto dostal každý zákazník, ktorý používa internet od Slovak Telekomu. Mal som možnosť výberu. Veľkodušne mi dali možnosť pri nesúhlase odstúpiť od zmluvy bez sankcionovania zmluvnej pokuty 180 €.
Ako živnostník som podpisoval mnoho zmlúv aj termínované na rok, ale nikdy som si nedovolil bez súhlasu druhej strany, alebo z návrhu partnera, ani ja zmeniť podmienky zmluvy. A toto sa práve stalo mne so Slovak Telekomom. Podpísaná zmluva je pre mňa zákon a nie zdrap papiera ako pre Slovak Telekom.
Dôvod na zvýšené platby sú vraj zvýšené náklady na internet!!!! Slovak Telekom má veľmi mnoho administratívy, vysoké zisky v sto miliónoch euro (zo správy Slovak Telekomu viď na záver) a za to, že niekto z bohatej analytickej skupiny výborne platených pracovníkov niečo zle odhadol, si dovolí Slovak Telekom z pozície sily meniť podmienky a bez súhlasu protistrany zvýšiť poplatky, je naozaj niečo absurdné!
Ja dodržiavam zmluvu. Ešte šťastie, že som nemal v banke vyšší limit a tak inkaso neprešlo. Oznámili mi to SMS-kou. A ja som si splnil obe zmluvy do bodky a poslal som im rovnakú sumu, ako pred mesiacom , teda bez bezmluvných príplatkov 2 krát 90 centov, teda spolu 1,80 €. Som zvedavý, ako zareaguje Slovak Telecom, pretože som dodržal zmluvu do bodky a Slovak Telekom nemá právny základ zvýšiť cenu bez dodatku zmluvy, s ktorou súhlasí aj proti strana. A ja nesúhlasím a zároveň nechcem ukončiť zmluvu. A to musí protistrana rešpektovať. Toto odporúčam všetkým zákazníkom Slovak Telekomu, ktorým zvýšili bez ich súhlasu cenu za poskytovanie internetu.
Neviem, ako sa k tomu postaví Daňový úrad, pretože každá faktúra v periodicite sa musí opierať o zmluvu. To je základ podnikania. A tu je tkz. „čierny zisk“ mimo zmluvy. Povinný audit toto musí odhaliť.
Nerozumiem však jednému. Prečo nemôže Slovak Telekom počkať do ukončenia platnosti termínovanej zmluvy a potom stanoviť cenu. Veď ich výnos, ako majú na svojich stránkach bol v roku 2017 – 747,8 miliónov Euro!!!! Nuž treba ho ešte zvýšiť, aby vedenie Slovak Telekomu malo ešte vyššie odmeny! A tak sa uchyľujú k nezákonnosti z pozície sily.
A tak platí reklamné logo Slovak Telekomu omieľané v mediach a aj do absurdity! „V najlepšie sieti nič nie je nemožné ani svojvoľné zvýšenie ceny bez zmluvného základu!“
Pavel Jacz
P.S. Tu je výňatok zo správy Slovak Telecom
Slovak Telekom v roku 2017: rekordný počet TV zákazníkov, štart Magenta SmartHome a piaty certifikát Best in Test pre najlepšie mobilné siete na Slovensku
Oblasť mobilnej siete
K 31.12.2017 využívalo služby mobilnej siete Telekom 2 243 tisíc zákazníkov. Celý rok priniesol čistý prírastok 18 tisíc zákazníkov a ukazuje lepší vývoj ako rok 2016.
Segment zmluvných zákazníkov zaznamenal vynikajúce výsledky, najmä v druhej polovici roka: tretí kvartál rástol o18 tisíc a štvrtý kvartál o 17 tisíc zákazníkov. Opäť sa potvrdili výborné predaje smartfónov a paušálov Happy.
Ďalším pozitívnym ukazovateľom je stabilný priemerný výnos na zákazníka (ARPU) – 12,4 eur (vs. 12,2 eur v roku 2016).
Finančné výsledky
V roku 2017 dosiahla Skupina Slovak Telekom celkové konsolidované výnos 747,8 milióna eur. Uvádzané výsledky ukazujú pokles o 2 percentá, pri vyňatí tranzitu z medzinárodnej prevádzky (v 2017 už nie je zahrnutý) dosiahol organický rast výnosov Skupiny jedno percento
Skupina preukázala silnú profitabilitu pri ukazovateľovi prevádzkového zisku EBITDA, ktorý stúpol medziročne o 4,3% na 315,0 milióna eur. Je to veľmi úspešný výsledok, no popri ňom Slovak Telekom neprestal investovať do moderných sietí či dotovania koncových zariadení.
Výpoveď zmluvy emailom??? To akože ste to ...
ja nestojim na ziadnej strane, ale ked je pajenko ...
áno Autor BLOGU si zle prečítal Všeobecné ...
a Koľko zákonov prijal ten mafián len v ...
Tak im len zostaňte verní aj ďalej nech Vás ...
Celá debata | RSS tejto debaty