Založ si blog

Za „cigánočku“ ma asi zavrú, alebo sa nedoplatím!

Nemám z toho strach, Narodil som sa v znamení barana a tí v sebe spomínaný pocit dokážu úplne zamietnuť. Beriem to však po včerajšej opozičnej a učiteľskej hystérii, ako fakt. A to len za spojenie v podaní predsedu parlamentu Andreja Danka: „.. nejaká cigánočka zo SAS-ky…“

Nie jednej z mojich priateliek, či kamarátok som na jej reči, ktorými fantazírovala, vymýšľala i klamala som povedal : Ale cigánočka moja, neklam mi!“ A boli medzi nimi aj hydrogénky – teda dievčatá, ktoré mali pôvodom čierne vlasy a preonačili sa na blondýnky! Mne síce rasa nič nevraví a ani vravieť nič nebude, mňa zaujíma človek, jeho čistota v zmýšľaní a jeho vlastnosti. Nemám problémy sa spriateliť s rôznymi človečenskými rasami. Mám priateľa i kamaráta Vietnamca, ďalej  araba, černochov, Talianov, Francúzov, Nórku, Maďarku, i slovenských Maďarov, Rusov i Američanov. A samozrejme aj iné rasy. Indiána okrem kmeňa okolo televízneho náčelníka Winnetoua nepoznám. Mne je naozaj jedno, ako dotyčný vyzerá, predovšetkým musí byť ku mne čestný, otvorený a nesmie mi klamať.

Až včera som si uvedomil, že ma môžu stíhať, ak na mňa z minulosti moje dieuky podajú trestné oznámenia za oslovenie cigánočka moja! Pre mňa to nikdy nebola rasová záležitosť, ale charakterová. Cigánočka, cigáň, a cigániť sú pre mňa synonymá slov malá klamárka, klamár a klamať. Pripúšťam aj to, že slovo cigáň má u mňa dve roviny Róm a klamár. Ale keďže slovo Róm mi nejako nejde do úst, tak používam slovo cigáň aj na určenie etnika. Myslím si, že mám demokratickú voľbu, rovnako ako všetci. A aj mnohí cigáni nemajú radi pomenovanie slovom Róm. A nikto mi predsa nemôže určovať, ako a čo pomenovať. Toto tu už bolo pred 30-timi rokmi a to sme zavrhli.

Dôkazom toho, čo tvrdím vyššie, sú dvaja cigáni z dediny, kde mám chalupu. V celej dedine na ďalekom Záhorí (dedinku nebudem menovať) je to iba jedna rodina. A táto rodina mi pomáhala a pomáha s nejakými prácami, ktoré na chalupe nezvládam sám. A môžem s nehrdosťou Slováka povedať, že sú spoľahlivejší a čestnejší ako 95 % miestnych obyvateľov dedinky z počtu 500. A práve týchto 95 % o nich nemá dobrú mienku. A aj tí, ktorí mi povedia, že mi niečo prídu pomôcť popoludní o 15-tej a po viacerých telefonátoch sa objavia až o dva týždne, niekedy o mesiac aj to s alkoholovou krvou. Rovnako je to aj s prácou. Títo moji cigáni sú spoľahliví a robia precíznejšie. A keď občas aj oni niečo odfláknu, tak ich poriadne spucujem a následne si dajú pozor . Taká sebareflexia u domácich neexistuje. Preto mám na prízemí 5 cm schodík – teda dve úrovne podlahy, lebo liaty poter sa nedá položiť do šikma. A preto nemám na chalupe, ktorú som skoro celú zbúral a nanovo postavil, rovný strop a rovné steny a ani jeden jediný pravý uhol, preto mám široké komíny obostavané tehlami, teda šíršie i keď som chcel kúpiť okrem komínového šamotového vedenia aj úzke prefabrikáty, ma domáci stavbár presvedčil, nekupuj to, je to drahé, urobíme to z tehál. No drahšie boli tehly. Namiesto jedného dňa, som platil štyroch robotníkov 12 dní, každý komín 6 dní a na záver mi chýbali tehly a tak som ich musel dokúpiť, aby som dostaval. Keď som chcel raz zbúrať jednu na oko krivú priečku z tvárnic Ytong, tak mi stavbár povedal, nekopni do toho, to dorovnáme. Dorovnal, ale na jednej strane dva metre širokej priečky je polcentimetrová omietka a na druhej strane má hrúbku 5 cm! A rovnako aj na opačnej strane steny. Pri dokončovačkách už pracoval ten môj cigáň a dorovnával poctivo, čo sa dalo.

Toto je môj pohľad na vec v súvislosti s cigánočkou.

Povedzme si, koľko toho, čo natárali SAS-kári a nielen politici z tejto strany sa zakladalo na pravde a čo samotná dotknutá L.D.N., ktorá sa zrazu stala vzťahovačnou. A vlastne sa tým priznala ako „trafená hus“, že to právom patrilo na ňu! Myslel som si, že sa už z hľadiska kanadskej neslávnej minulosti prestane pretŕčať pred kamerou. Zo začiatku to tak aj vyzeralo, ale viete ako to je, keď chcete žene zavrieť ústa. Niet takej sily, čo by to navždy dokázala . A keďže je ľahšie sa dostať do Europarlamentu, jej šéf usúdil, že ju vystrelí do Bruselu, aby tu už nečerila ešte viac rozbúrené vody a nekazila meno SAS..

Po týchto skúsenostiach budem tŕpnuť, ktorá z mojich expriateliek či kamarátok si spomenie na to, že som jej do uška povedal: „cigánočka moja, neklam mi“ ma za to poženie pred súd. Ale verím si. Mám dôkazy o tom, že som to nemyslel rasovo!

Pavel Jacz

p { margin-bottom: 0.25cm; line-height: 115%; }a:link { }

INZERÁT: Zháňam pre Lojzka Hlinu 10 oviec a 10 krásnych žien. Zn. Využitie času.

20.04.2024

Keď sa človek nudí, tak zväčša niečo nové vymyslí. Géniovia objavia nový vedecký jav či súvislosť a hlupáci sprosté chujády. Predpokladá to však aj používanie nejakej narkománie, ktorú študentom odporúčal podpredseda Progresívneho Slovenska Truban. Vtedy nám mozog podľa Trubana pracuje nad mieru normálneho rozmýšľania a dokáže výnimočné veci. A tak sa [...]

Pani ministerka Šimkovičová oddeľte prosím Slovenský rozhlas od Slovenskej televízie.

05.04.2024

Začnem z celkom inej strany. Mnohí z vás určite videli film Vtedy na západe. Niektorí aj viac krát. Čo sa týka spracovania audiovizuálnej tvorby ho považujem za jedno z najlepších filmových diel. Je to vysoká škola audiovizuálneho spracovania. Správne obrazovo-zvukové dielo informuje 70-timi percentami obrazom a 30 percent zostáva na reč, ruchy a hudbu. A film Vtedy na [...]

Ako ma televízie TA3, JOJ24 a RTVS24 hlboko sklamali.

28.03.2024

Prvá slovenská spravodajská televízia TA3 začala vysielať 11.septembra 2001 a celý deň sa venovala najväčšiemu teroristickému útoku v USA, ktorý v predstihu pred plánovaným začiatkom odštartoval vysielanie TA3. Potom prišli ďalšie tragédie a teroristické útoky a TA3 tak, ako aj všetky ostatné spravodajské televízie vo svete, po celý deň vysielala aktuálne správy z [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.